Moskou, de eerste twee dagen zitten er op.

3 augustus 2009 - Moskou, Rusland

Even een kort verslagje van de eerste 2 dagen voor we 5 dagen de trein in gaan.

De dag voor vertrek was ik nog best misselijk waarschijnlijk toch onbewust door de spanning. Sanne en Jaqcues waren nog langs geweest en namen ’s avonds afscheid toen wij in de auto richting Keulen stapten. Onderweg ging het gelukkig al iets beter. Op t vliegveld van keulen hadden we met z’n zessen, Peter, Karin, Doce, Marsis en wij, nog even wat gedronken en gegeten. Hierna kwam ’t gedag zeggen……

Marsis is ons nieuwe reisgenoot, die de hele reis met ons mee zal gaan.

Onze vliegtuig ging om 6.40 en zette ons twee uur later weer aan de grond in Moskou.

Van het vliegveld namen we trein en metro om naar ons hostel te komen. Hierna hebben we wat gegeten in het restaurant. We zijn verder vroeg naar bed gegaan om bij te slapen en de volgde dag Moskou in te gaan. Zo gezegd zo gedaan. Met de metro naar t centrum. We hadden een tourist map gekregen en zijn naar het rode plein geweest en het Kremlin. Erg indrukwekkend allemaal. Hierna zijn we lekker gaan lopen en kwamen langs stalletjes met schilderijen, parken verschillende kerken en natuurlijk mc donalds. Hier heeft Jochem z’n Big mac geprobeerd en ik heb mijn tijd besteed aan het in de rij staan voor de wc, misschien handig om uit te leggen. Jochem doet een vergelijkend waren onderzoek van Big Mac bij alle Mc Donalds.

Voordat we terug gingen naar t hotel hadden we nog even lekker in het park gelegen en hierna weer gegeten in ons restaurantje. Het was een mooi dagje in Moskou, maar over een half uur  worden we opgehaald met een busje om vervolgens om half 10 de trein in te stappen voor de komende 5 dagen.

Helaas hebben we nu nog geen tijd gehad om de eerste kiekjes erbij te zetten maar die komen zo snel mogelijk..

Liefs Jochem, Marsis en Suus

1. Rijntje en Chiel:
    Hey lieverds,
    Tja ik moet natuurlijk ook even een berichtje sturen. Blij te horen dat je weer wat bent opgeknapt suus :)
    Veel plezier de komende paar dagen in de trein.
    Ik ben benieuwd wie er wint met zoek de verschillen ;).

Hele dikke knuffel (ook voor Marsis)
    Rijntje
  2. Ingrid:
    Hoi kanjers,

Als je elke dag een Big Mac probeert, Jochem, vrees ik dat je nog moet gaan Sonja Bakkeren onderweg.Maar... een goed begin is het halve werk. Suus en Jochem, nogmaals heel veel plezier en maak iets spannends van de treinreis. Lijkt mij voedingsbodem voor een thriller, zo'n reisje langs ...? We horen het wel. Kus van ons.
  3. J & H:
    Allo skatjes,
    Zowaar gelijk al wat te lezen op jullie logger! Wat wordt de wereld klein hè, 2 uurtjes vliegen en dan gewoon in Moskou rondbanjeren! Pa heeft vandaag in de tuin gebanjerd en de grote boom aardig te pakken genomen! Bij ons en bij de buren is het aanmerkelijk lichter in huis. Veel plezier in de trein, hebben jullie nog rigletta of hoe heet dat kaartspelletje mee genomen of hou je het op russisch roulette?!
    Dikke kus!
  4. sanne:
    4 augustus 2009
    heeej joghurt en brakkie ;)

gelukkig voel je je weer een stuk beter suu... wat was dat vervelend zeg... maar ja, ik hoor al weer dat jullie eerste 2 dagen niet stuk kunnen ;)

ben blij dat het voorspoedig is verlopen en dat je niet in quarantaine bent gezet suutje :D

geniet ervan en zitse he!!

dikke knuffel san
  5. Karin:
    Hey kids,

Wat een een uitkomst deze site.
    Zo leuk om te lezen wat en hoe jullie alles beleven zo zijn jullie ondanks de andere kant van de wereld toch dichtbij.
    En lijkt het voor ons net of we erbij zijn (nou ja beetje).
    We kijken uit naar de rest van jullie ervaringen.
    Geniet vooral en pas goed op jezelf en elkaar.
    Hele dikke knuffels.
    xxx ma
  6. Lydje en Can:
    Hey reizigers,

Heel veel succes tijdens de lange zit in de trein. Geniet van het uitzicht! En natuurlijk veel plezier als jullie rigletta/ligretto gaan spelen ;).
    Oh ja, mogen we jullie verzoeken een korte introductie te geven van jullie nieuwe medereiziger Marsis?!

liefs can en lydia

liefs can en lydia
  7. sjakka en ans:
    eeey leute!

Wie gehts am zug? pfft mien deutsch is nicht gut...
    Veel plezier de komende dagen, ben benieuwd naar de foto's.
    Erg leuk om te lezen deze reislogger.

tot de volgende keer

ciaoo sjakka
  8. Dick vd Weerd:
    6 augustus 2009
    hai Jochem en suus, ik ben Ank, begeleider van Dick op groep het Levenslied op Ac rondo (de dagbesteding van dick)
    dick en de rest van de groep gaan jullie reis volgen en Dick wil graag een berichtje naar jullie sturen:
    Hai Jochem en suus, jullie zijn een schat, fijne vakantie. Het is hier erg warm en ik doe rustig aan. Ik mis jullie en denk veel aan jullie, binnenkort ga ik de foto's kijken op de computer!
    Een knuffel van Dick. Komen jullie weer terug naar de junistraat?

Dit zijn Dick zijn woorden, ik heb hem verteld dat jullie weer terug komen ná koninginnedag en dat jullie niet zonder Dick kunnen, maar hij vraagt het steeds weer, komt vast goed. Tot de volgende keer! groeten van Ank
  9. Elke zegt:
    6 augustus 2009
    Hahahahahhahahahah!
    Ik moest even heeeeeeeeeeel lang nadenken over wie jullie nieuwe reisgenoot geworden is. Ik had al een heleboel mensen verdacht etc etc. Zo van 'wie komt jullie ontdekkingsreis nou weer verstoren (grrr)'! Maar nu valt het kwartje! Geweldig :D

Smakker Elk

Ps. Suus, ik hoop dat je er niet zo groen uitzag als Marsis er uit ziet...!
  10. Rijntje en Chiel:
    7 augustus 2009
    En hebben jullie een houten kont gekregen van de lange zit??
    5 dagen in de trein is niet niets, maar aan de andere kant.......je ziet wel heel veel.
    Hier alles ok, heb gisteren Jeftha gezien en het is echt een drolletje.
    Ben benieuwd naar de volgende blog.

Dikke knuffel voor allen :)
    Marijn
  11. Karin:
    7 augustus 2009
    Hoi lieverds,

Ik heb gister een virtuele toer gemaakt met de transsib. express. Erg grappig, je ziet een paar uitzichten en de binnenkant van de trein. Hebben jullie echt van die kwastjes gekleurde gordijntjes?
    Hoop gauw weer een blog van jullie te lezen en misschien fotos????
    Knuffel. Ma