Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
853

Over ons

Bijna 8 jaar geleden hebben wij elkaar leren kennen op de sportacedemie (ALO) in Amsterdam. Na 6 jaar bij elkaar geweest te zijn waarvan we 1 jaar hebben mogen reizen, zijn we vorig jaar 1 juni in het huwelijksbootje gestapt. Nu na een jaar gelukkig getrouwd te zijn leek het ons weer tijd om te gaan reizen.

Onze vorige reis in 2009-2010 heeft zo enorm veel indruk op ons gemaakt dat we steeds weer verlangen naar het ontdekken van andere culturen, bijzondere landschappen en uitzonderlijke dieren. Omdat we allebei leuke banen hebben in het onderwijs zitten we "helaas" vast aan de vakanties, maar dit geeft ons wel de mogelijkheid om 6 weken op pad te gaan.

Weer een nieuw avontuur waar we jullie graag van op de hoogte willen houden.

Over onze reis

De reis gaat deze keer naar zuidelijk Afrika.

De eerste 3 weken zullen we doorbrengen in Namibie, de laatste 3 weken in Zuid-Afrika.

In Namibie gaan we met een 4x4 een rondje maken langs verschillende hoogtepunten van het uitgestrekte land. Sossusvlei, Swakopmund, Twyfelfontein, Etosha NP en Waterberg zijn daar enkele van.
We zullen overnachting in onze tent op het dak van de 4x4 op verschillende unieke plekken.
Voor de autohuur, route en andere zeer nuttige adviesen hebben we hulp gekregen van Edgar Peijnenborgh van http://www.startpagina-namibie.nl . De route hebben we redelijk vast staan en de campsites en lodges zijn al geboekt.
Vanuit Windhoek (Namibie) nemen we uiteindelijk de intercape bus naar kaapstad.

Vanuit Kaapstad gaan we een auto huren waar we eerst in 10 dagen via de "gardenroute" naar Port Elizabeth rijden. Daar pakken we een nachtbus naar Durban waar we vervolgens weer een auto gaan huren. Vanaf hier gaan we via de st. Lucia wetlands, Swaziland en de panorama route naar Johannesburg.
Voor het uitstippelen van de route en het huren van de auto zijn we enorm goed geholpen door Han Gunst van www.gunstigzuidafrika.com . Ze woont zelf in ZA en heeft ons echt bijzonder goed opweg geholpen om deze reis te plannen.

Al met al weer een bijzonder avontuur waarbij we uiteraard worden bijgestaan door onze grote vriend en reisgenoot Marsis!!

Bezochte landen

Wij hebben 31 landen (13%) bezocht:

Australië, België, Cambodja, Canada, China, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, IJsland, Indonesië, Laos, Lesotho, Luxemburg, Maleisië, Mongolië, Namibië, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Rusland, Singapore, Spanje, Thailand, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Vietnam, Zuid-Afrika, Zweden.