Laatste weken in Azië

19 februari 2010 - Brisbane, Australië

Wachtend op het vliegtuig dat ons naar Australië gaat brengen, zit ik hier in Bali op het vliegveld deze blog te schrijven.  Vandaag is het alweer onze 200e reisdag en we zitten dus al dik over de helft. De statistieken houden jullie nog van me tegoed, foto’s hebben we niet, maar hier toch eventje een overzichtje van onze afgelopen dagen in deze korte blog.

Twee weken geleden zaten we nog in Jakarta bij super gezellige familie waar jullie in de vorige blog over hebben kunnen lezen en pas deze ochtend zijn we daar vandaan vertrokken. De bedoeling was daar een week te blijven en vervolgens naar Bali te vliegen om daar nog anderhalve week door te brengen. Op de avond voor vertrek besloten we in overleg met Hamy dat we daar zouden blijven. We vonden het gewoon zo gezellig en hadden “geen zin” om naar Bali te gaan... Ja je leest het goed: Geen zin!
Dus bleven we nog een anderhalve week in Jakarta. In de tijd dat we daar zaten hebben we een aantal tripjes gemaakt naar o.a. de bioscoop, golfbaan en de bowlingbaan. Verder hebben we wederom onze zangkunsten losgelaten op het karaoke apparaat, maar bovenal hebben we heerlijk uitgerust en gezellig met ze allen gelachen. Niet alles gingen helemaal perfect, want ik leerde reizigers “beste” vriend kennen, diarree. Na een week toch maar naar het ziekenhuis gegaan en met wat medicijnen was het eigenlijk direct over. Vanochtend hebben we dus “afscheid” genomen van Guus, Hamy en Joey, waarbij zelfs even een traantje gelaten werd. We hebben ons daar enorm thuis gevoeld en we zijn dan ook erg dankbaar dat we bij deze lieve mensen zo’n tijd hebben mogen doorbrengen...

Morgenochtend komen we aan in Australië. Hiermee komt dus een einde aan ons avontuur in Azië. We hebben echt genoten van alle dingen die we gezien, gedaan en geproefd hebben. Veel leuke mensen ontmoet. Toch missen wij jullie wel steeds meer en denken vaak aan het moment dat we weer terug in Nederland komen. Het is echt leuk om jullie reacties te krijgen en we zijn blij dat jullie nog steeds met ons “meeleven”.

Groetjes Suus, Marsis en Jochem

1. Rijntje en Chiel:
    19 februari 2010
    Hey knapperds,
    Ben blij te horen dat jullie veilig 'Down Under' zijn aangekomen!! Hier gaat alles nog steeds z'n gangetje! Ik hoop dat jullie ook tijdens dit (toch een beetje nieuwe) avontuur weer net zoveel mooie en waardevolle herinneringen op doen als in Azie!!!
    Tot snel!!
    Dikke kus zussie
  2. Mariëtte:
    19 februari 2010
    Hee lieverds,

Het lijkt me een bijzonder gevoel om 'geen zin' te hebben om naar Bali te gaan... (ik ken nog wel iemand die daar wél zin in zou hebben....) Groot gelijk om om nog verder te genieten van die lieve mensen.
    Ben erg benieuwd hoe julie Australië vinden!

Jochie, ik had gewoon over je gedroomd! Dat we bij wiskunde zaten, vroeger bij ehh meneer... ah naam vergeten, die ouwe!

xx Mar