De eerste week Down Under!

28 februari 2010 - Tewantin-Noosa, Australië

Heey allemaal,

Wauw wat een wereld van verschil van Azië naar Australië, cultuurschok. Hoewel we de laatste twee weken in Jakarta van alle gemakken voorzien waren en toch een beetje in een westerse omgeving, is het toch een enorme stap van Azië naar Down Under.
Vorige week kwamen we dus aan in brisbane, waarna we met de bus naar Noosa gingen. Hier kwam onze eerste shock. Wat we nu voor een bus trip van 2 uur betaalde konden we in Thailand nog 10 overnachtingen doen. :S Zoals we natuurlijk al een beetje verwacht hadden is alles een stuk duurder hier, maar toch was het even schrikken. Onderweg naar Noosa gingen we langs de kust met uitzicht op de oceaan en door allerlei dorpjes met typische huisjes. Het viel ook meteen op dat alles een stuk schoner en beter geregeld is. In Noosa stond Tim daar te wachten op ons. Tim is een jongen die we in 2006 tijdens een internationaal scoutingkamp hebben leren kennen en sindsdien contact mee hebben gehouden. De eerste anderhalve week hebben we in zijn huis gezeten en vanaf maandag reizen we samen met hem naar het zuiden, naar Melbourne.

De eerste avond was het al meteen raak en bereidde Tim voor ons een maaltijd met Kangeroe-vlees. Net biefstuk, dus erg lekker.  Omdat Tim deze week nog halve dagen moest werken bleven we een beetje rond Noosa hangen. We hebben veel tijd op stranden doorgebracht, die hier overigens echt super mooi zijn.
 Vorige week zaterdag was een speciale weekend markt in Eumundi, een dorp verderop. Toen we daar overheen slenterde viel ons op dat veel dingen uit Azië gehaald zijn en tegen achterlijke prijzen hier verkocht worden. Buiten dat was het een leuke markt met allerlei straatartiesten en aparte kraampjes. Die dag eindigde we natuurlijk weer op het strand waar we, ondanks factor 40, als kreeften vanaf kwamen.
Zondagochtend gingen we naar een dienst in de Hillsongkerk in Brisbane. Goeie dienst met natuurlijk supergoede muziek. In de middag hadden we afgesproken met Rebecca (Bekkie) die we ook van het kamp 2006 kennen. Samen met haar dochtertje en ons drieën zijn we lekker door Brisbane heen geslenterd en zijn aan het eind van de dag weer afgereisd naar Noosa.
Dinsdag zijn Suus en ik naar een nationaal park geweest met een pad dat langs de oceaan loopt, mooie stranden en echt prachtige natuur. Toen we aan het eind van de middag terug liepen kwam er ineens een Koala uit het bos rennen en ging in koala-houding onderaan een boom hangen zo’n 5m bij ons vandaan. :D  Bijzonder om een wilde koala zo dichtbij en actief te zien, zeker als je bedenkt dat ze zo’n 20 uur per dag slapen. Even laten zagen we dan inderdaad ook een slapende koala hoog boven in een boom.
De volgende dag hebben we weer op het strand doorgebracht, alleen waren we deze keer actief. We hebben namelijk onze eerste surflessen genomen. Eigenlijk was het allemaal best makkelijk en in die twee uur hebben we een aantal keren werkelijk kunnen surfen. Toen we vandaag een surfboard huurden, waren de golven een stuk hoger en hebben we meer water gehapt dan dat we daadwerkelijk stonden. Toch wat leuke foto’s kunnen maken.
Verder hebben we deze eerste week heerlijk genoten van het mooie weer, natuur en de stranden. Morgen gaan we met een auto/campertje naar het zuiden richting Melbourne. 13 maart zullen we daar vandaan vliegen naar Tasmanië waar we dan 1 week blijven.

Groetjes Suus, Marsis en Jochem

1. Marc:
    28 februari 2010
    wat gaat jullie trip toch ontzettend snel. alweer de 200 dagen aangetikt en jullie gaan gewoon door. blijf de verhalen schrijven en vergeet niet af en toe wat foto's :) surfen konden jullie toch al na de vrije-studiepunten-week aan zee?
  2. Lydia en Can:
    28 februari 2010
    wat een mooie foto's weer... wish I was there ;)
    Can is nu in NL, prachtig nederlands weer: regen! Dus gelukkig kunnen we een beetje met jullie reis meegenieten.
    Veel plezier!
  3. Elke zegt:
    Leuk leuk leuk!
    Wat een gave foto's: Super stoer.

Heel veel plezier op de reis langs de oostkust, ben heel benieuwd hoe jullie dat gaan vinden :D.

Smakkers XX
  4. GJ:
    2 maart 2010
    tjonge jonge jullie zijn alweer aan je laatste tripjes bezig. Echt super zeg wat jullie daar allemaal zien. Wel makkelijk he die fotobewerkingsprogramma's waar je Suus zomaar op een wakeboard kan plakken......

Blij lekker genieten en blijf ons op de hoogte houden van jullie gave belevenissen. Is super om jullie zo te volgen!

groetjes van ons drieeen!