Aloha Hawaii

10 mei 2010 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hey allemaal,

Dit keer een vrij kort verhaal over onze tijd in Hawaii. Twee weken lang hebben we lekker kunnen genieten van de mooie eilanden.

Hawaii, sommige mensen noemen het paradijs op aarde. De trip er naar toe echter was een hel. Om 11 uur ’s ochtends hadden we onze eerste een vlucht van Auckland naar Sydney, wat een super relaxde vlucht van 3 uur was met filmpje etc. Na 4 uur wachten in Sydney stapten we op het vliegtuig naar Honolulu. Tijdens deze 9 uur durende vlucht passeerde we de datum grens, waardoor we opeens een dag terug in de tijd gingen.  Om half 8 ’s ochtends de zelfde dag dat we vertrokken kwamen we aan in Honolulu. Hier moesten we weer 7 uur wachten voor de vlucht naar Big Island. :S   De korte vlucht in een klein vliegtuigje bracht ons naar Hilo op het grote eiland van Hawaii waar de komende 2 weken zouden blijven. :)
Op het vliegveld werden we opgewacht door David, een oude vriend van Suus d’r ouders. Hij heeft een groot stuk land met verschillende plantages van tropisch fruit erop en verschillende palmbomen, wat het echt een plaatje maakt. Het mooiste was nog, dat wij daar 2 weken lekker van mochten genieten. Natuurlijk bleven we niet de hele tijd op dat stuk grond want Hawaii heeft zoveel meer om te zien.
 Zo zijn we een aantal dagen rond gaan toeren over het eiland langs watervallen, stranden, vulkanen en lava stromen.  Omdat we toch al aardig wat gezien de afgelopen maanden dachten we dat we niet veel nieuws tegen zouden komen, maar niets was minder waar. Toch weer hele andere natuur in de zin van bomen, vogels en het vulkanisch landschap. 1 dag zijn we naar het ‘Volcano NP’ en de lavastroom geweest. In het park zijn echt enorme kraters te zien en kan je door een door lava gevormde tunnel lopen wat echt een aparte ervaring is. Van de actieve lavastroom hebben helaas niet veel gezien omdat we daar overdag waren, dus het enige wat we konden zien was het rook wat daar vandaan kwam.Toch was het rond lopen daar een apart gevoel, want door de oude lavastromen die daar waren leek het echt een maanlandschap waar we doorheen liepen. Een andere dag reden naar eerst een zwart zand strand en daarna naar een groen zand strand. Dat was toch wel heel apart om te zien. De stranden worden gevormd door afgebrokkelt lavagesteente en de groene kleur komt door bepaalde mineralen die daar in zitten. Het zwarte strand was tevens een rustplek voor zeeschildpadden, dus konden we deze voor de tweede keer eens goed van dichtbij bekijken.
Verder hebben we bij David op zijn land een hoop werk kunnen doen. Plantjes water geven in de kas, grote palmbladeren op rapen, palmbladeren afknippen, auto wassen enz. enz.
Na het bezoek aan het grote eiland vlogen we terug naar Honolulu, waar we nog twee dagen in Waikiki zaten. De eerste dag daar zijn we met een bus over het eiland gegaan langs de pipeline waar de enorme surfgolven in de winter te zien zijn. De laatste dag in Hawaii hebben we op de ultieme eiland manier door gebracht, liggend op het zand van Waikiki beach. Misschien klinkt het een beetje verwent, maar Hawaii was niet zo veel bijzonderder dan andere dingen die we gezien en gedaan hebben.
Inmiddels zijn we nu al weer drie dagen in San Francisco waar we nu al weer een super tijd hebben gehad, maar daar vertel ik in de volgende blog weer over.

Groetjes Suus, Marsis en Jochem

P.S. We hebben ook nog een mogen schrijven voor "The Paradise Post" en maandelijkse krant in Hawaii over onze reis. http://theparadisepost.com/wp-content/uploads/The-Paradise-Post-May-2010.pdf Blz 12 en 13 zijn van ons.

1. Joyce:
    10 mei 2010
    Groetjes aan San Fran en de famillie!! XXX
  2. Karin:
    10 mei 2010
    Wauw, ziet er weer fantastisch uit, wat zullen jullie alles eentonig en saai vinden straks in nederland.
    Ik vind het allemaal super maar ben toch heel blij dat jullie binnenkort weer terug zijn.
    Geniet er nog van en dikke knuffel.
    Ma
  3. Elke zegt:
    11 mei 2010
    Vet stoer: Jullie staan gewoon in 'The Paradise Post'! Leuk artikel zeg... en ook lekker beknopt ;). XX